Ik heb mijn Ocean nog niet gereden sinds de 2.2 update. Dit is wat ik zie.
Na de installatie merkte ik dat de HV-lader aangesloten bleef, maar ik ging 's ochtends naar de auto en de SoC was 252 mijl. Ik was meer dan 50 mijl bereik kwijtgeraakt tijdens de update. Oké, zei ik: we waren gewaarschuwd dat het veel verbruikt, dus ik had de lading (85% instelling) op 304 mijl gehouden.
Ik merkte dat hij geen laadstatus aannam na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de HV-lader - met de melding 'volledig opgeladen' bij 252 mijl - dus ik verwijderde hem; vergrendelde de auto en stak hem de volgende ochtend weer in, waarna hij de laadverbinding accepteerde en begon met opladen, en een volledige lading van 304 mijl bereikte. Ik liet het zo.
De volgende ochtend (vandaag) keek ik naar Soc: weer 252 mijl. Hij verbruikte weer 52 mijl bereik, gewoon daar te staan, in één dag. Loskoppelen/weer aansluiten: hetzelfde probleem: "volledig opgeladen". Ik heb hem losgekoppeld en wacht op diepe slaap. Ik controleerde ook Soc op de 12v-batterij toen ik de HV-lader loskoppelde: 12,3v.
Er is iets mis. Ik voel me nog niet op mijn gemak om met deze POS te rijden.
Vraag:
Moet dit ding op SLOT om te voorkomen dat er 's nachts meer dan 50 mijl bereik wordt verbruikt? Waarom realiseert deze waardeloze software zich niet dat er een verbruik plaatsvindt en reactiveert hij het HV-laden niet, als de HV-lader aangesloten blijft?? Dat heeft hij nog niet eerder gedaan, maar hij is er altijd in geslaagd om te 'slapen' met de HV-lader aangesloten en de auto ontgrendeld. Nu, op 2.2, lijkt hij dat niet te doen - en ik weet niet zeker of de dingen zullen veranderen als ik hem op slot doe.
Dit is erg irritant. Deze softwareontwikkelaars zijn duidelijk niet voldoende competent.