Fisker Ocean Forum banner
41 - 60 of 94 Posts
Ik weet niet wie er gelijk heeft?, wie te vertrouwen? ….FOA, Fisker of anderen?

Dit is wat Fisker zegt over de 2.2 (9 september) te doen:

"19. Wanneer ontvangt mijn Fisker Ocean de OS 2.2 update?
- Updates worden doorgaans over-the-air (OTA) geleverd en de timing kan variëren. U ontvangt een melding wanneer de update beschikbaar is voor uw voertuig."
"1. Voorbereiding voor downloaden

Stabiele internetverbinding

: Zorg ervoor dat uw voertuig is verbonden met een betrouwbaar Wi-Fi-netwerk of een sterke mobiele dataverbinding. Onderbrekingen tijdens het downloaden kunnen problemen veroorzaken in het installatieproces.
Voldoende batterijvermogen
: Zorg ervoor dat de batterij van uw voertuig voldoende is opgeladen voordat u met het downloaden begint. Het is ideaal om de update uit te voeren wanneer uw voertuig is aangesloten of wordt opgeladen."
"2. Tijdens het downloadproces
Monitor de voortgang

: Let op meldingen of voortgangsupdates op het infotainmentscherm van uw voertuig. Vermijd het uitschakelen van de auto of het verbreken van de verbinding met internet tijdens het downloaden.
Vermijd onderbrekingen
: Parkeer het voertuig in een stabiele omgeving om bewegingen te voorkomen die verbindingsonderbrekingen kunnen veroorzaken."
"3. Tijdens het installatieproces
Volg de instructies op het scherm

: Het infotainmentsysteem van het voertuig zal u waarschijnlijk vragen om de installatie te starten. Volg de instructies zorgvuldig en zorg ervoor dat u akkoord gaat met eventuele algemene voorwaarden indien nodig.
Onderbreek het proces niet
: Schakel het voertuig na de start van de installatie niet uit en gebruik geen andere functies, tenzij het systeem dit uitdrukkelijk toestaat. Het onderbreken van de installatie kan softwareproblemen veroorzaken.
Geef tijd voor voltooiing
: Wees geduldig, want de installatietijden kunnen variëren, afhankelijk van de grootte van de OS-update en de hardware van uw voertuig.….…………..
"
5. Problemen oplossen
Foutafhandeling

: Als de installatie mislukt of als u problemen ondervindt, raadpleeg dan de gebruikershandleiding van Fisker voor tips voor probleemoplossing.
Neem contact op met Fisker Support
: Als u een aanzienlijk probleem ondervindt of herhaaldelijk updatefouten ervaart, neem dan contact op met uw dichtstbijzijnde door Fisker geautoriseerde serviceprovider voor hulp.

Dus, wie vertrouw je?…. FOA of Fisker instructies? …droom ik?🛌 ….zijn ze niet een beetje…tegengesteld?
(De ene is: sluit hem niet aan…de andere: houd hem aangesloten????)
Ik ga hem nu 🔌 aansluiten….Ik hoop dat ik niet "Contact opnemen met Fisker Support" hoef te doen!!!

Ik heb V2L getest en het werkt met normale huishoudelijke artikelen. Het aansluiten van een L1 EVSE en het opladen van mijn Tesla staat op mijn to-do lijst - samen met het loskoppelen van de voorste embleemverlichtingsadapters en kijken of er een verschil is met de verlichtingsupdate.
Ik ben gisteren langs New Port Fisker gegaan en heb met de eigenaar gesproken die een aantal FO's had geüpdatet met 2.2. We hebben een paar tests gedaan om te proberen een andere FO op te laden met 2.2 en een andere EV (Nissan Ariya), maar het werkte niet - Het oplaadlampje was groen en gaf aan dat het klaar was, maar kon niet overschakelen naar de oplaadstatus.
Image
Image
Image

Ik heb mijn Ocean nog niet gereden sinds de 2.2 update. Dit is wat ik zie.

Na de installatie merkte ik dat de HV-lader aangesloten bleef, maar ik ging 's ochtends naar de auto en de SoC was 252 mijl. Ik was meer dan 50 mijl bereik kwijtgeraakt tijdens de update. Oké, zei ik: we waren gewaarschuwd dat het veel verbruikt, dus ik had de lading (85% instelling) op 304 mijl gehouden.

Ik merkte dat hij niet in een laadstatus kwam na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de HV-lader - met de melding 'volledig opgeladen' bij 252 mijl - dus ik verwijderde hem; vergrendelde de auto en stak hem de volgende ochtend weer in, waarna hij de laadverbinding accepteerde en begon met opladen, en een volledige lading van 304 mijl bereikte. Ik liet het zo.

De volgende ochtend (vandaag) keek ik naar de Soc: weer 252 mijl. Hij verbruikte weer 52 mijl bereik, gewoon daar te staan, in één dag. Loskoppelen/weer aansluiten: hetzelfde probleem: "volledig opgeladen". Ik heb hem losgekoppeld en wacht op diepe slaap. Ik controleerde ook de Soc op de 12v-batterij toen ik de HV-lader loskoppelde: 12,3v.

Er is iets mis. Ik voel me nog niet prettig om met dit ding te rijden.

Vraag:

Moet dit ding op slot om te voorkomen dat er 's nachts meer dan 50 mijl bereik verloren gaat? Waarom realiseert deze slechte software zich niet dat er een leegloop plaatsvindt en reactiveert hij het HV-laden niet als de HV-lader aangesloten blijft?? Vroeger deed hij dat niet, maar hij is er altijd in geslaagd om te 'slapen' met de HV-lader aangesloten en de auto ontgrendeld in het verleden. Nu, op 2.2, lijkt hij dat niet te doen - en ik weet niet zeker of de dingen zullen veranderen als ik hem toch op slot doe.

Dit is erg irritant. Deze softwareontwikkelaars zijn duidelijk niet voldoende competent.

De auto moet op slot worden gedaan wanneer hij geparkeerd staat, anders gaat hij nooit uit… Dat is ergens op deze forums besproken.
Ik heb mijn Ocean nog niet gereden sinds de 2.2 update. Dit is wat ik zie.

Na de installatie merkte ik dat de HV-lader aangesloten bleef, maar ik ging 's ochtends naar de auto en de SoC was 252 mijl. Ik was meer dan 50 mijl bereik kwijtgeraakt tijdens de update. Oké, zei ik: we waren gewaarschuwd dat het veel verbruikt, dus ik had de lading (85% instelling) op 304 mijl gehouden.

Ik merkte dat hij geen laadstatus aannam na het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de HV-lader - met de melding 'volledig opgeladen' bij 252 mijl - dus ik verwijderde hem; vergrendelde de auto en stak hem de volgende ochtend weer in, waarna hij de laadverbinding accepteerde en begon met opladen, en een volledige lading van 304 mijl bereikte. Ik liet het zo.

De volgende ochtend (vandaag) keek ik naar Soc: weer 252 mijl. Hij verbruikte weer 52 mijl bereik, gewoon daar te staan, in één dag. Loskoppelen/weer aansluiten: hetzelfde probleem: "volledig opgeladen". Ik heb hem losgekoppeld en wacht op diepe slaap. Ik controleerde ook Soc op de 12v-batterij toen ik de HV-lader loskoppelde: 12,3v.

Er is iets mis. Ik voel me nog niet op mijn gemak om met deze POS te rijden.

Vraag:

Moet dit ding op SLOT om te voorkomen dat er 's nachts meer dan 50 mijl bereik wordt verbruikt? Waarom realiseert deze waardeloze software zich niet dat er een verbruik plaatsvindt en reactiveert hij het HV-laden niet, als de HV-lader aangesloten blijft?? Dat heeft hij nog niet eerder gedaan, maar hij is er altijd in geslaagd om te 'slapen' met de HV-lader aangesloten en de auto ontgrendeld. Nu, op 2.2, lijkt hij dat niet te doen - en ik weet niet zeker of de dingen zullen veranderen als ik hem op slot doe.

Dit is erg irritant. Deze softwareontwikkelaars zijn duidelijk niet voldoende competent.

De volgende ochtend (vandaag) keek ik weer naar Soc: 252 mijl. Het verbruikte weer 52 mijl bereik, gewoon daar zitten, in één dag. Loskoppelen/weer aansluiten: hetzelfde probleem: "volledig opgeladen". Ik heb hem losgekoppeld en wacht op diepe slaap. Ik heb ook Soc op de 12v-batterij gecontroleerd toen ik de HV-lader loskoppelde: 12,3v.
De aanpassing van de resterende mijlen is onderdeel van de update. Je ervaart geen batterijverbruik. Ze hebben de berekening gewijzigd van de originele op basis van EPA-nummers naar een berekening op basis van daadwerkelijk rijden. Je zult dus zien dat de resterende mijlen toenemen of afnemen, afhankelijk van het werkelijke gebruik. Met mijn recente rijgedrag is bijvoorbeeld 100% SOC voor mij geen 345, vergeleken met de oorspronkelijke 360 mijl.

En ja, het is altijd een goed idee geweest om de auto op slot te doen. Onnodig batterijverbruik ook.

De aanpassing aan de resterende kilometers maakt deel uit van de update. U ervaart geen batterijverbruik. Ze hebben de berekening gewijzigd van het origineel op basis van EPA-nummers naar een berekening op basis van daadwerkelijk rijden. U zult dus zien dat de resterende kilometers toenemen of afnemen, afhankelijk van het daadwerkelijke gebruik. Met mijn recente rijgedrag is 100% SOC voor mij bijvoorbeeld geen 345, vergeleken met de oorspronkelijke 360 mijl.

En ja, het is altijd een goed idee geweest om de auto op slot te doen. Onnodig batterijverbruik ook.
Oké, ik heb hem op slot gedaan. 3 uur geleden. De HV-lader is niet aangesloten, maar de blauwe LED blijft branden.

Hij gaat niet in diepe slaap.

Toen hij na de update 252 aangaf, heb ik hem aan de HV-lader gezet nadat ik hem een nachtje alleen had gelaten, en hij kwam tot 304 mijl bereik op de 85% instelling. Waarom deed hij dat als wat je zegt klopt?

Het bereik is nu 246, en hij accepteert nog steeds geen lading, omdat de blauwe led betekent dat wat er in diepe slaap moet worden gereset om het opladen mogelijk te maken, niet is gebeurd - hetzelfde als wat ik direct na de 2.2-update heb ervaren.

Als je 252 mijl ziet, wat was dan het batterijpercentage (SOC)? Ik denk niet dat je dat in de originele post hebt vermeld.
Dus ik ben net even gaan kijken: 244 mijl bereik; 84% SoC. Dus, omdat het geen 85% was, heb ik hem aangesloten - en hij accepteerde het opladen.

Dus, in feite, je hebt helemaal gelijk: de 2.2 update knoeit met de SoC/etc, dus ik heb in feite geen 50 mijl bereik verloren; ik verloor de voorheen onnauwkeurige berekening van hoe 85% SoC eruit ziet (voorheen 304, wat in de praktijk nooit echt gebeurde).

Bedankt daarvoor.

Dat roept twee vragen op:

1. Waarom accepteerde hij de lading de allereerste keer dat ik hem probeerde op te laden toen ik me realiseerde dat hij 252 mijl bereik had, en weer tot 304 kwam, om vervolgens hetzelfde te doen? Ik vermoed een storing.

2. Waarom gaat mijn blauwe LED niet vrij snel uit nadat ik de auto op slot heb gedaan en ben weggelopen, om diepe slaap mogelijk te maken?

Ik ga dit ding een hele tijd rond de cirkel van mijn blok rijden voordat ik me comfortabel voel om ermee op pad te gaan. Ik wil hem NIET weer hoeven te laten slepen.

41 - 60 of 94 Posts