Fisker Ocean Forum banner

Do Fisker Customers Want Apple CarPlay and Android Auto?

  • Yes

    Votes: 53 77%
  • No

    Votes: 16 23%

Czy klienci Fisker chcą Apple CarPlay i Android Auto?

11K views 29 replies 22 participants last post by  trj  
#1 ·
Henrik powiedział, że Fisker wykonał całą pracę podstawową i dodałby Apple CarPlay i Android Auto, jeśli klienci by tego chcieli. Chciałbym przeprowadzić ankietę i oznaczyć Henrika na Instagramie lub LinkedIn wynikami. Ankieta będzie trwała siedem dni.

Czy klienci Fiska chcą Apple CarPlay i Android Auto?
 
#2 ·
Dopóki interfejs użytkownika działa poprawnie i nie jest skomplikowany, interfejs OE jest w porządku. Ale zagłosowałem na tak.
Zdecydowanie chcę CarPlay (również bezprzewodowy). Dużo łatwiej jest pozostać w tym samym interfejsie użytkownika co telefon/iPad/komputer itp.
 
#3 ·
Czy możesz dodać opcję: „Słabo zaimplementowany CarPlay jest w porządku dla osób wynajmujących, o ile mają prawdziwy zintegrowany system”?
 
  • Like
Reactions: Dark-Fx
#6 ·
Henrik powiedział, że Fisker wykonał całą podstawową pracę i dodałby Apple CarPlay i Android Auto, jeśli klienci by tego chcieli. Chciałbym przeprowadzić ankietę i oznaczyć Henrika na Instagramie lub LinkedIn wynikami. Ankieta będzie trwała siedem dni.

Czy klienci Fiska chcą Apple CarPlay i Android Auto?
Czy możemy mieć trzecią opcję: "obojętnie"?
 
#7 ·
Czy możemy mieć trzecią opcję: „nie obchodzi mnie to”?
Zgadzam się z tym, o ile posiadanie carplay lub AA nie stanie się obowiązkiem korzystania z nich dla wszystkich funkcji, których chcę w pojeździe. AA/CP prawdopodobnie nigdy nie będą obsługiwać odtwarzania filmów.
 
  • Like
Reactions: 371
#9 ·
CarPlay i AA oferują również inne opcje, takie jak aplikacje innych firm. Mam aplikację, która zapewnia mi bardzo dobry przegląd lokalnych stacji ładowania, aktualnego statusu zajętości, najlepszych stawek różnych dostawców. Istnieje lokalna aplikacja do dostarczania biletów parkingowych. Siri może odpowiadać na moje wiadomości. Te aplikacje nie będą dostępne dla Fisker, ponieważ są zamkniętym systemem. Istnieje wiele powodów, aby mieć AA lub CarPlay.
 
#11 ·
CarPlay i AA oferują również inne opcje, takie jak aplikacje innych firm. Mam aplikację, która zapewnia mi bardzo dobry przegląd lokalnych stacji ładowania, aktualny status zajętości, najlepsze stawki różnych dostawców.
Istnieje lokalna aplikacja do dostarczania biletów parkingowych.
Siri może odpowiadać na moje wiadomości.
Te aplikacje nie będą dostępne dla Fiskera, ponieważ są zamkniętym sklepem. Istnieje wiele powodów, aby mieć AA lub CarPlay
Dlaczego to mówisz? Czy system informacyjno-rozrywkowy Fisker nie jest oparty na Android Automotive? Android Automotive zyskuje na popularności, a coraz więcej producentów samochodów przyjmuje tę platformę. Nakład pracy związany z przeniesieniem aplikacji na Android Automotive jest minimalny.
 
#10 · (Edited)
Byłem wielkim fanem Android Auto i mniejszym fanem CarPlay (chociaż CarPlay znacznie się poprawił w ostatnim czasie). Ale potem kupiłem Model Y i po użyciu pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego przestałem wierzyć, że AA/CP są koniecznością w pojeździe.

AA/CP powstały z powodu tego, jak okropne były systemy informacyjno-rozrywkowe producentów samochodów. Jednak system Tesli jest bardzo przyzwoity i nie tęsknię za AA/CP w Tesli. W rzeczywistości jestem znacznie mniej rozproszony podczas jazdy w Tesli, ponieważ nie jestem tak skłonny do interakcji z wieloma aplikacjami w samochodzie podczas jazdy.

Nigdy nie widziałem Android Automotive, ale myślę, że doświadczenie to mieszanka systemu Tesli i Android Auto, co uważam za więcej niż wystarczające. Po prostu nie sądzę, żeby większość właścicieli Oceanu zawracała sobie głowę korzystaniem z AA/CP, o ile pokładowe doświadczenie informacyjno-rozrywkowe jest tak dobre lub lepsze niż w Tesli.
 
#13 ·
Byłem wielkim fanem Android Auto i mniejszym fanem CarPlay (chociaż CarPlay znacznie się poprawił w ostatnim czasie). Ale potem kupiłem Model Y i po użyciu pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego, nie wierzę już, że AA/CP jest koniecznością w pojeździe.

AA/CP powstało z powodu tego, jak okropne były systemy informacyjno-rozrywkowe producentów samochodów. Jednak system Tesli jest bardzo przyzwoity i nie tęsknię za AA/CP w Tesli. W rzeczywistości jestem znacznie mniej rozproszony podczas jazdy w Tesli, ponieważ nie jestem tak skłonny do interakcji z wieloma aplikacjami w samochodzie podczas jazdy.

Nigdy nie widziałem Android Automotive, ale myślę, że doświadczenie to mieszanka systemu Tesli i Android Auto, co uważam za więcej niż wystarczające. Po prostu nie sądzę, żeby większość właścicieli Oceanu zawracała sobie głowę używaniem AA/CP, o ile pokładowe wrażenia informacyjno-rozrywkowe są tak dobre lub lepsze niż w Tesli.
Rivian wydaje się być dobrą implementacją z AAOS i bez AA/CP (kilka bardzo skrzypiących kół na forach Rivian). Oferuje kolejny przykład do sprawdzenia w porównaniu z Polestar, który wydaje się mieć problemy z oprogramowaniem. (Osobiście podoba mi się to, czego używałem z oprogramowania Rivian, ale nie spędziłem z nim dużo czasu.)
 
#14 ·
Mam dzieci, które lubią słuchać muzyki. Więc subskrybowałem Amazon Music. Dzieci lubią pytać Alexę, co ma grać. Więc dopóki będę korzystać z Amazon Music, wybiorę platformę, która to obsługuje. Żona przysięga na Mapy Google. Jeśli to nie będzie obsługiwane, w rodzinie dojdzie do tarć.
 
#17 ·
Przyznaję, że mam pewną stronniczość ze względu na moją pozycję w TuneIn, ale osobiście nie widzę potrzeby, aby to mieć. To powiedziawszy - zdaję sobie sprawę, że jest wielu potencjalnych nabywców, którzy mają silne przekonania na temat tej opcji, więc brak jej w jakimś zakresie prawdopodobnie nie jest najbardziej roztropną drogą naprzód.

To powiedziawszy - istnieją uzasadnione powody, dla których te starsze samochody idą tą drogą na własną rękę, o czym świadczy ostatnie zatrudnienie GM: General Motors zatrudnia byłego dyrektora Apple do kierowania oprogramowaniem po ogłoszeniu planów rezygnacji z CarPlay
 
#18 ·
Myślę, że to złe pytanie.

Niektórzy klienci chcą CarPlay/Android Auto, to jest jasne. Prawdopodobnie opierają ten pogląd na doświadczeniach z interfejsem użytkownika w poprzednich samochodach w porównaniu do CP/AA i że dla ich potrzeb natywny interfejs użytkownika jest niewystarczający. Nie mają pojęcia, czy to samo będzie dotyczyło interfejsu użytkownika Fisker, ponieważ nikt tak naprawdę nie mógł się nim porządnie pobawić, żeby zobaczyć, jak działa. CP/AA może być dla nich lepsze (przynajmniej będzie to coś, co znają lepiej), ale może też nie - czas pokaże.

Inni klienci się tym nie przejmują. Miałem Kia Soul z obsługą AA i CP, ale nigdy z niej nie korzystałem. Wbudowany interfejs użytkownika jest wystarczająco dobry do wszystkiego, co muszę zrobić - nawigacji, sterowania mediami i klimatyzacją. Podejrzewam, że to samo będzie dotyczyło interfejsu użytkownika Fisker, dla mnie.
 
#19 ·
Chciałbym mieć Mapy Google jako opcję, ale naprawdę mam nadzieję, że mapy TomTom będą przynajmniej zadowalające.

Moim głównym zmartwieniem jest potencjalne uwięzienie w ograniczonym ekosystemie i pominięcie funkcji Android Auto / CarPlay w miarę dojrzewania tych ekosystemów.

Na razie nie wydaję żadnych osądów, ale mam pewne zastrzeżenia/wątpliwości co do braku Android Auto / CarPlay jako gwarantowanej opcji.
 
#20 ·
Chcę, aby Apple Car Play był dostępny do odtwarzania muzyki i wykonywania połączeń z mojego iPhone'a, ponieważ jest to przewidywalne doświadczenie, które działa, w oparciu o moje doświadczenia z nim w moim BMW 330i - gdzie mogę przełączać się między car play a interfejsem użytkownika systemu BMW.
Jeśli CP nie jest dostępne, chciałbym przynajmniej mieć Apple Music jako źródło muzyki strumieniowej w Fisker Ocean.
Pow: Interfejs użytkownika BMW na ekranie informacyjnym
Poniżej: Apple CarPlay na ekranie informacyjnym.
 
#21 ·
Chciałbym mieć przynajmniej opcję Apple CarPlay, ale myślę, że umożliwienie jak największej liczbie osób (na początek) korzystania z wbudowanego systemu daje największą możliwą bazę użytkowników do zbierania opinii i możliwości dostosowywania i aktualizowania. To pierwszy samochód Fiskera (w tej postaci), więc opinie na temat doświadczeń będą miały zasadnicze znaczenie w przyszłości.
 
#27 ·